Waarom overstappen?

Nieuwe klanten

Er zijn verschillende aanbieders van internet, bellen en tv. Denk bijvoorbeeld maar aan UPC, KPN en Ziggo. Ook bij prijsvechters zullen Tele2, T-Mobile en Scarlet kun je de verschillende diensten afsluiten. Alle aanbieders willen graag nieuwe klanten lokken. Hier hebben ze vaak speciale aanbiedingen voor over. Zo kun je korting krijgen op je maand bedrag, maar ook leuke extraatjes zijn geen uitzondering! Denk bijvoorbeeld maar aan extra zenders of filmtegoed. Als nieuwe klanten wordt je dus beloond, maar hoe zit het met vaste klanten?

Bestaande klanten

Bij de meeste aanbieders sluit je een contract af voor één of twee jaar. Wanneer de contractsduur is afgelopen wordt je abonnement stilzwijgend verlengt. Er geldt in dat geval over het algemeen een opzegtermijn van een maand. Het idee erachter is dat de meeste aanbieders er blijkbaar van overtuigd zijn dat je toch wel klant blijft. Krijg je als bestaande klant nog extraatjes of korting? Het antwoord daarop moet met nee beantwoord worden..

Mijn eigen contract liep toevallig vorige maand af. Ik ben best tevreden over mijn huidige aanbieder, dus ik zag geen reden om over te stappen. Maar toevallig maakt deze aanbieder ook allerlei reclame voor veel korting. Ik dacht bij mezelf als ik nou weer een jaarcontract afsluit, dan krijg ik ook weer korting. Helaas, dat feest ging niet door. De actie geldt alleen voor nieuwe klanten. Omdat ik het een vreemde gang van zaken vond, heb ik toch maar contact opgenomen met de klantenservice of er niet iets te regelen valt. Het lijkt me toch niet dat je eerst klant moet worden bij een ander om dan weer terug te kunnen komen en gebruik te maken van een actie?

Maar dit is nu precies wel de bedoeling! Er werd me vriendelijk medegedeeld dat ze graag hopen dat ik klant blijf, maar als ik gebruik wil maken van een aanbieding, dan moet ik m'n contract opzeggen en zorgen dat ik enkele maanden geen klant ben. De periode hiervoor is vast per aanbieder verschillend. Na deze periode zou ik wel weer klant kunnen worden en gebruik kunnen maken van een aanbieding!

Conclusie

Wil je het meeste voordeel? Dan moet je dus eigenlijk iedere keer overstappen. Het is logisch dat nieuwe klanten beloond worden, maar een beetje dankbaarheid naar je vaste klanten mag toch ook wel?